Veelgestelde vragen

Vraag: levert gereedschapbestellen.nl aan particulieren en bedrijven?
Antwoord: Jazeker! Gereedschapbestellen.nl levert aan particulieren, bedrijven, scholen en instellingen. Zowel in Nederland als in andere Europese landen.

Vraag: kan ik bij jullie als buitenlandse klant ook op basis van intracommunautaire levering artikelen kopen?
Antwoord: jazeker kunt u dat.
Geef uw bedrijfsgegevens en het VAT-nummer in de webshop in;
Deze gegevens worden door de webshop gecheckt op geldigheid. Dit duurt enkele seconden;
Als het BTW-nummer accoord is, krijgt u een btw 0-factuur in uw mailbox. Deze kunt u via een door u geselecteerde betaalmethode voldoen.

Vraag: wanneer wordt mijn zending verstuurd?
Antwoord: jouw zending wordt na ontvangst betaling zo snel mogelijk, meestal binnen enkele werkdagen, mits alles op voorraad is, verstuurd via onze vervoerder.
Indien niet alles voorradig is, dan ontvang je van ons een mail wat de verwachte levertijd is.
Bestelling worden op werkdagen bezorgd dus de bestelling van vrijdag wordt maandag bij jou bezorgd.

Vraag: wat zijn de verzendkosten?
Antwoord: onderaan de site staat een rubriek verzending & verzendkosten. Daarin staan de verzendkosten die gehanteerd worden.
Staat jouw keuze er niet bij, stuur dan een mail voor meer informatie.
In je winkelmandje kun je tevens voor jouw order de verzendkosten bekijken/laten berekenen.

Vraag: waarom moet ik mijn telefoonnummer invullen?
Antwoord: mochten er vragen zijn over uw bestelling dan kunnen we contact met u opnemen.
Tevens kan de vervoerder, als deze het adres niet kan vinden, eventueel contant met u opnemen.
Geef bij voorkeur een 06-nummer voor een snelle afwikkeling van uw order.
Het opgegeven telefoonnummer wordt dus niet gebruikt voor reclame- en marketingdoeleinden.

Vraag: krijg ik een orderbevestiging/factuur?
Antwoord: u ontvangt via de mail binnen 5 minuten na uw bestelling van ons een orderbevestiging/factuur.
Ontvangt u deze mail niet dan heeft u wellicht uw emailadres verkeerd ingevoerd.
Het kan ook zijn dat de spamfilter de mail in uw ongewenste mailbox heeft geplaatst.
Controleer daarom ook de spamfolder of de mail daar misschien is ontvangen.
Het kan ook zijn dat de bestelling (nog) niet volledig is afgerond. Rond deze dan alsnog af.

Vraag: hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Antwoord: uw bestelling tot 31,5 kg wordt verzonden via onze vervoerder.
Palletvracht gaat via onze regio vervoerder

Vraag: Kan ik ook in een postbus laten bezorgen?
Antwoord: nee, helaas kan onze vervoerder niet in een postbus bezorgen geef dus altijd een huis- of bedrijfsadres op.

Vraag: kan ik mijn pakket via internet volgen?
Antwoord: Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk verwerkt en verzonden. Je ontvangt van ons een mail wanneer de zending verstuurd is.

Indien jouw zending is uitgerust met een Track & Trace code, dan ontvang je deze automatisch per e-mail.
Echter niet alle orders hebben een Track & Trace code. Indien je geen code hebt ontvangen, dan wordt je bestelling vanzelf binnen 2-3 werkdagen bezorgd.

Vraag: ik heb een mail ontvangen dat mijn pakket verstuurd is, maar het is de volgende werkdag niet geleverd. Ik heb geen niet-thuis-bericht van de vervoerder in de brievenbus ontvangen.
Antwoord: stuur ons hiervoor dan een mail. Wij nemen dan contact op met onze vervoerder wat daar de reden van is en berichten u daarover.

Vraag: wat zijn de openingstijden van het magazijn?
Antwoord: wij hebben geen vaste openingstijden.
Afhaalorders en/of andere orders kunnen nadat u een afhaalbericht van ons ontvangen heeft, van maandag t/m vrijdag afgehaald worden tussen 16 en 17 uur. Andere tijden eventueel na telefonische vooroverleg .

Vraag: zijn al uw prijzen in de webshop inclusief of exclusief btw?
Antwoord: alle genoemde prijzen in de gehele webshop zijn inclusief btw.